lørdag 19. februar 2011

Dotskake oppskrift!

Hei! Her kommer oppskriften til oreokaken, men siden jeg brukte dots istedenfor oreo så er det vel dotskake jeg lagde.
Jeg ble nettopp ferdig med dotskaken, og nå står den ute i verandaen. Der skal den få stå hele natta, også imorgen skal den bli servert! Jeg lagde denne kaken i anledning for pappa sin bursdag som var igår, og jeg kan vel skryte at jeg lagde denne kaken helt selv, jeg fikk absolutt ikke hjelp fra noen!
Hvis jeg, en 14 åring klarer å lage dotskake på egen hånd, tror jeg også d
u kan!

Nok snakking, nå til selve oppskriften:


Du trenger:

Minst 2 pk dots.
2,5 dl melis.
100 gram smør.

2 pk kremost.

3,5 dl condito whipping.

1 pk sjokolade mousse.
Melk.
En rund kakeform som har 24 cm i diameter.



Du gjør:

Jeg legger dots i kakeformen, og dekker det med en pose, så starter mosingen.
Knuser dots, så det blir til smuler, dette skal du bruke til bunn.
Jeg tok og knuste dots helt jeg jeg syntes bunnen var tykk nok

Jeg tok ca. 15 dots og knuste dem og la dem i en bolle.
Jeg smeltet 100 gram smør.

Det smeltende smøret tok jeg over bunnen, også rørte jeg godt.
Dette gjør sånn at bunnen holder seg på plass, og blir som en plate.

Ta de 2 pk kremosten og 2,5 dl melis oppi en mikser.
Og tilsett 1 dl condito whipping. Du kan også putte 1 ts sukker oppi hvis du vil.

Ta ostemassen og smør det på dots bunnen, og tilsett de knuste dotsene du hadde knust i bollen.
Nå lager du sjokolade moussen, jeg brukte 1 dl helmelk og 2 dl lettmelk.
Og puttet oppi dots smuler
.
Smører det over ostemassen.

Nå mikser jeg resten av condito whipping som er 2,5 dl.

Også pyntet jeg kaken med dots og dotssmuler!
Du kan gjøre hva du vil for å pynte, det er bare fantasien som setter grenser, husk det!


21.34

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar